Sidor

torsdag 9 september 2010

När jag syndar så syndar jag rejält

På väg in på ett möte i dag gick jag förbi pentryt där två smarriga tårtor stod utplacerade. Det var en kollega som fyllt 50 som tackade för uppvaktningen.
Mmmmmm... efter mitt möte skyndade jag tillbaka till pentryt för en smakbit.

GOOOOD tårta med vit chocklad och någon magsik smarrig fyllning.
Fick prova den andra tårtan oxå, som bestod av bär-fyllning.

Och så blev jag sittande och prata med några kollegor jag inte träffat på ett tag, och helt plötseligt slank det ner en bit till av den fanstastiskt goda vit-chocklad-tårtan.

När jag kom upp på ovanvåningen igen insåg jag att samma kollega satt ut tårtor även i detta pentryt, men jag gick ståndaktigt förbi, trots att alla fikagästerna var gått, och ingen skulle ha sett mig.

Ett par timmar flöt på och jag hade åter igen vägarna förbi pentryt... och där stod fortfarande en bit av tårtan kvar.
Jag berättar inte mera... ni kan dra era egna slutsatser...

Inga kommentarer: