Sidor

tisdag 21 september 2010

Domen

Lateral meniskskada!
Symtom: Smärta på lateralsidan knät över ledspringan, ledsvullnad. Ofta mer smärta än vid mediala meniskskador. Mer sällan "låsningar".

Sjukgymnasten ändrade i dag sin diagnos från Löparknä till menisk-skada.
Tack! Precis vad jag ville ha.... 6 månader stillasittande. Det lär ju göra undervärk på både vikt och kondition - för inte att tala om mitt humör. Tack, tack, tack!!!!

Har i princip oavbrutet sen jag kom hem från jobb googlat runt efter symptom, behandlingar, rehab mm
HÄR finns en bra och enkel beskrivning av vad menisker är och gör.
 
Har tyvärr inte riktigt förtroende för min sjukgymnast. Han verkar lite... hm.... oseriös? kan man säga så?
Tja, jag har en ny tid nästa vecka då jag skall få träffa en riktig ortoped tilsammans med sjukgymnasten.
 
Tyck synd om mig, för det gör jag :o(









1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker synd om dig. Lider själv av en meniskskada. Som inte blivit bättre på många år. Trots ett par operationer. Sen lägga på sängliggande under graviditer så har man lagt på sig lite och det blir ju inte bättre för knäna :(