Sidor

tisdag 20 oktober 2009

Pumpasoppa

Tillagade vår första måltid från "Linas Matkasse" i dag.

Linas Matkasse är en färdighandlat påse med mat för 5 middagar (med medföljande recept) som levereras hem till dörren varannan måndag.
Fantastiks vardagslyx, som vi tänkte prova på ett tag och se om det är något för oss. Av de 5 recepten för denna veckan, valde vi att börja med Pumpasoppa med matvete-sallad.

Det var spännande att prova på något annorlunda, men jag ljuger väl om jag säger att jag kommer göra om denna rätten (som tur var är resternade rätter mera trasitionella). Inte precis det godaste jag har smakat... Men det såg himla fint ut när jag lade upp alla ingridienserna...
Salladen innehöll granatäpple. Rolig frukt, och god syrlig smak i salladen.

2 kommentarer:

charlotte sa...

kan tänka mig att det inte var så gott. väldigt bekvämt att få ingredienser o recept hem dock. hoppas att du får bättre tur med resterande recept

Anonym sa...

Hej hej, såg på emilias blogg att du behövde klippas, vad sägs om en kliuppning? Så kan killarna laga mat hihi
Kram Agge