Sidor

söndag 18 oktober 2009

City Akuten

I morgon skall jag på magnetröntgen.
Jag skall köras in i ett sådant rör som jag trodde bara fantes i sjukhus-serier på tv. Och när man kollar på TV så brukar det alltid att hända något dramatiskt när de ligger där inne - typ att strömmen går, eller att personen i röret har en bortglömd spik i magen som magneten forsöker dra ut ur kroppen!
Tänk om jag har något där inne som jag inte vet om! Jag opererade bort blindtarmen när jag var 12 - läkarna lämnade då kanske kvar en skalpell eller nåt inne i min mage som i morgon kommer skära sig ut genom kroppen på mig.

I normala fall har jag inga problem med trånga utrymmen - men när man läser papprena jag fått hem börjar det nästan krypa i kroppen på mig;
"Du ligger på ett undersökningsbord som skjuts in i en tunnel till magnetens mitt........du har hela tiden möjlighet att kontakta personalen genom ett högtalarsystem eller en ringklocka.......undersökningen tar mellan 30-60 minuter.......Det är mycket viktigt att du ligger alldeles stilla....."
Shit - jag börjar bli lite nervös nu.

1 kommentar:

charlotte sa...

Det kommer att gå bra. jag har s¨äkert gjort en 6-7 sådana. tricket är att försöka "sova". bara blunda o låtsats att du ska sova.