Sidor

fredag 30 oktober 2009

Haloween

Dax igen.
Har blandade känslor för detta amerikanska fenomen.
Små söta barn som fått hjälp av föräldrarn för att klä ut sig är väl helt OK. Då delar jag gärna med mig av mitt godis.

Men när ett gäng 15-åringar endast iförd Scream-mask knackar på blir jag bara förbannad. Då får jag lust att hutta iväg dom och skrika efter dom att köpa sitt eget godis - om de har mera penga kvar efter att ha använt allt på cigg vill säga!!!
Såklart är jag för feg för att göra något sådant, så istället sitter jag nu i mörkret i mitt eget hem och låtsas att jag inte är hemma... för att slippa öppna om någon skulla ringa på.

I morgon är jag tack ock lov inte hemma, så det är bara i dag jag skall stå ut med mig själv och mitt löjliga beteende.
Grävde lite i arkivet och hittade en del Halloween-foto. Det ÄR kuul med Halloween, men det skall inte endast vara för att tigga godis!!!

1 kommentar:

charlotte sa...

vad fina ni var.. det blir hallowen ikväll för barnens del. hämntat upp lite pynt o dräkter