Sidor

fredag 7 november 2014

Veckans resultat på bygget

Mats har varit på tomten huset i dag och fottat lite. Han har ju förmånen att sluta innan det blir mörkt på fredagarna.

På utsidan har vindskivor och takfotsbrädor kommit på plats, och montering av rännkrokar påbörjad.
Observera även den urläckra ytterdörren......

På insidan har regling av innerväggar påbörjats.
Här tittar vi in genom köksfönstret. Till höger kommer köksbänken. Kyl och frys hamnar ungefär där högen med brädor ligger.
Stolpen från golv till tak ungefär mitt i bild är någon form av avlastning och kommer döljas av en innervägg. Golvet där stolpen står är det området som hade extraförstärkning i plattan.

Från ett av sovrumsfönstren ser vi här vidare in i badrummet.
Pallen med isolering står i allrummet som kommer vara öppet mot hallen mitt i huset. Ursprungligen hade vi tänkt att ha vägg mot hallen, men vi ändrade oss. Det kommer bli mycket ljusare och finare såhär!


Här ser vi från norr-gavlens sovrumsfönster och genom huset. Golvreglar har lagts ut, och rummet där den närmsta pallen står är vårt sovrum. Sedan kommer gästrum, och slutligen Robins rum innan vardagsrummet tar vid i andra ändan.


Det känns kanske svårt för er som inte levt med husets planlösning och inredningsideer sen februari att ta till er det jag skriver om här - men för mig är det den naturligaste sak i världen. Detta tillsynes skalet av ett hus är färdigt inredd och möblerat i mitt huvud - så jag ser alla rummen jag talar om...

Inga kommentarer: