Sidor

söndag 9 november 2014

Inspirationen flödar

Jag har velat lite kring valet av bänkskiva. 
Från allra första början snackade vi sten - men då vi var osäkra på hur vi egentligen ville att den skulle se ut tyckte jag det var en chansning att betala så mycket.

Sedan var jag inne på betong. 
Skitsnyggt! Men tyvärr dyr - och känslig för fläckar.
Så jag slog mig till ro med att köra på laminat. Tillräckligt billigt för att kunna bytas ut om några år när vi landat lite och vet vad vi vill ha.

Men...
Kolla in snyggingen nedan!
Passar ju perfekt till vårt kök!
Stenskiva från Ikea - varför har jag inte sett denna tidigare?

Så just nu är detta den hetaste kandidaten. 
Dyr om man jämför med laminat - men alla fynd vi har gjort på sistone skall ju investeras i något. Varför inte en bänkskiva?


Har googlat runt och läste om olika bänkskive-material - och just kvarts-komposit (95%kvarts blandat med 5% bindemedel) skall vara riktigt bra.

Inga kommentarer: