Sidor

måndag 17 november 2014

Lite annat än bara husbygge

Tro det eller ej, men mitt liv består av lite annat än bara husbygge - men jag är dålig på att spegla det i bloggen.
Veckan innan huset kom hade vi till exempel besök av Lindome-girlsen.
Våra små-tjejer som inte är så små längre...

Isabel fyller snart 10 år, och har börjat på gitarrkurs. Hon fick min gamla nylon-strängare i våras, och intresset håller än så länge i sig. 
Här dock med stål-strängaren som jag har försummat alldeles för länge. Det lär ju aldrig bli någon gitarrspelare av mig så lite som jag tränar.


Gud-dottern Sofie är ett yrväder utan dess like. En timme med henne, och man har skavsår i öronen ;-)
Enligt egen utsago kan hon inte njuta av godis, utan måste äta det snabbt. Hmmmm... en liten hets-ätare som tante Hege kanske?


Jag och tjejerna brukar alltid pyssla när vi träffas. 
Med alla mina scrap-saker nerpackad i källar-utrymmen runtom i Landskrona fick det bli ett pyssel-kit från Netto.
Snacka om att jag är ute ur form när det gäller pyssel! Även med detaljerade steg-för-steg-instruktioner gick det helt åt pipsvängen!
Det skulle bli runda bollar, men det blev några platta konstiga saker - den ena till och med helt avlång. 
Nej, låt mig få ett hus med en egen pysselhörna, så jag kan få igång fingerfärdigheten igen...

Inga kommentarer: