Sidor

tisdag 4 november 2014

Byggdag 2

Jag har haft semester även i dag, och kunna kolla in på bygget.
När vi kom i morse så var framsidan färdigpappat, detta gjordes redan i går.


Baksidan hade ingen råspont, på grund av leveransmissen i går. Men vår snickare hade tagit med det han hade i sitt eget förråd i Ystad, så de skulle kunna komma vidare innan A-Hus leveransen dök upp.


Jag ochMmats åkte iväg på lite andra upptåg - som att fynda fönster till garaget på Blocket - och köks-delar på Fyndet på Ikea... Och en runda till Svenska Kakel hannts det oxå med, så nu har vi en uppfattning om hur vi vill ha det på kakel och klinker-fronten.

När vi kom tillbaks efter lunch var nästan hela taket klart, och strax efteråt dök resterande skivor upp.


Här sätts nocken på plats, och efteråt täcktes de sista av taket med papp, och vi hade ett så kallat "Tätt Hus"
Jag lyckades missa fotta det sista, men takpannorna kommer inte före nästa vecka, så jag får ta igen detta till helgen. 
Vi har ju kommet till den tiden av året där det inte går att ta drägliga foton efter arbetstid, och med tanke på hur min mailkorg har exploderat efter två lediga dagar kommer jag nog inte ha möjlighet att besöka bygget under dagtid denna veckan.


En liten titt inne i huset...
Kan bara upprepa det jag läst på alla bygg-bloggar jag följer; "Vad litet det ser ut!"
Hur skall vi få plats med 5 rum o kök samt två badrum och en tvättstuga på denna ytan? Under den närmsta tiden kommer regling av innerväggar att göras, och när man ser rumsindelningen känns det större igen sägs det...
Jag har förtröstan :)


Inga kommentarer: