Sidor

onsdag 19 november 2014

Brustet hjärta :(

Detta är banne mig inte sant!
När jag äntligen har hittat ett golv som fått mig på knä så går det inte att få tag på tillräckligt mycket av det!
Nu är vi tillbaka på ruta ett.
Egentligen är vi på minus ett... för nu vet vi vad vi vill ha, men som vi aldrig kommer kunna få -utan att gå upp ett antal tio-tusen-lappar.

Hos Tarkett har vi tre golv vi gillar - åtminstone på pappret. Till helgen skall vi försöka hitta dessa golv hos en golvhandlare så vi kan känna och klämma lite. 
Vi har även ett golv på Byggmax som kan vara aktuellt, så det finns hopp...
Europeisk rustik borstad ek från Tarkett



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vi byggde nytt hus för drygt ett år sen och har ett mattlackat borstat ek golv från Kährs. Cornwall tror jag det heter. Innehåller såväl kvistmärken som färgskiftningar. Det är också ett enstavsgolv med fasade kanter så du får 'plankkänslan' Vi är riktigt nöjda med golvet, kanske värt att spana in? Lycka till med bygget!

Mvh L som gärna läser byggbloggar

Hege sa...

Hej L,
Kollade upp Cornwall på nätet, och den är jättefin. Vi skall ut på jakt i helgen så jag skall hålla ögonen öppna :)
/Hege

liteth sa...

Men va trist!! Vårt första val gick ur sortimentet och vi blev jättebesvikna, MEN sen hittade vi ett som var likt det vi hade valt men ännu finare så jag tror lite på ödet här och antagligen är det samma för er att ett finare och bättre golv lurar runt hörnet:)