Sidor

lördag 15 november 2014

Dörr-dilemma


Efterhand som svåra beslut har börjat falla på plats - så som parkettgolvet till exempel - så börjar vi riva upp tidigt tagna beslut på annat håll.
Innerdörrarna är helt plötsligt på tapeten, efter att ha varit beslutet i ett halvår.
Vi hade bestämt oss för fyra-speglars dörrar, för att få en lite äldre ombonad känsla.
Med detta handtaget (jag vill ha svart - maken vitt, så jag lägger solidariskt upp bild på båda, även om vi vet att det kommer bli som jag vill...)

Sen i dag fick jag den lysande idé att jag ville ha runda fönster i badrumsdörrarna!
Coolt att kunna se om del lyser där inne - och matchande till våra entrédörrar som har en rund glugg.
Den enda dörren jag hittar med runt fönster är denna med én spegel.
Att använda denna dörren i badrummen skulle innebära att vi får ha motsvarande dörr till alla andra rum oxå såklart. 
Det är absolut en snygg dörr - men aningen för modernt för det intrycket jag är ute efter.
Sen hittade jag fönster vi kan installera själv. 
Kanon!
Fast det blir inte snyggt att installera något fönster i den dörren vi valt från början (första bilden i inlägget)



Så - om vi skall ha fönster återstår tre alternativ;

1. Dörren med én spegel (dvs den som finns att köpa med fönster färdigmonterad)

2. Dörr med tre speglar (som jag tycker är så ut-tjatad, det är liksom den dörren som är standard överallt)
eller
3. Helt slät dörr. 
Frågan är vad som bäst förmedlar det intryck jag är ute efter?  
Hilfe bitte....

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker att ert ursprungliga val är helrätt, vi har valt samma till vårt hus och de är så klassiska och snygga i mina ögon!

Anonym sa...

Vi har ju dörrar med 4 speglar och det valet är vi mycket nöjda över, dessutom massiva vilket gör mycket för känslan tycker jag. Kanske det vore ett alternativ att ha släta dörrar till de som du vill ha ett runt fönster i?

Hege sa...

Jag tycker definitivt att fyra-speglars är finast. Har hittat en annan enspeglars som kanske kan fungera oxå. så det blir till att besöka lite byggvaruhus i helgen :)