Sidor

tisdag 11 november 2014

Takpannor och Taklagslunch

I dag har takpannorna anlänt, och utläggningen påbörjats.
Vi har dessutom haft "taklagslunch" med snickarna på favorit-lunchresturangen i stan - Basilika!
Traditionen säger ju att man skall bjuda "bygg-kararna" på fest när huset är tätt, och sådana traditioner vågar man väl inte bryta, för då vet man inte vad för sorts förbannelse som kan lägga sig över vårt hus.
Det borde dock vara förbjudet med buffé på lunchen - hamnar ju i totalt matkoma när det väl är dax att börja jobba igen.

Men full mage passade jag på att ta llite extra time off och åka en sväng ut till huset. Behövde sätta upp timelapse kameran för att fånga läggningen av pannorna som skulle påbörjas under eftermiddagen. Hade velat få med uppläggningen av pannorna på taket oxå, men orkade inte åka ut i morse för att sätta upp den - och ärligt talat trodde jag inte de skulle komma upp redan innan lunch.


Tog en smygtitt invändigt oxå, när jag ändaå var där och där var det full rulle på innerväggarna.
I morgon skall vi ha arbetsplats-besök tillsammans med kommunen och kontroll-ansvarig, och då skall jag passa på att fota för en liten inomhus-status.

Men jag fick en bild på en liten hyresgäst :) Han trodde väl att det var en fågelholk extra large som byggts i hans skog...



Inga kommentarer: