Sidor

lördag 16 april 2011

Ut ur bekvämlighetszonen

Trots 4-5 konditionspass i veckan - varav ett joggingpass - har de efterlängtade och eftersträvade förbättringarna i joggingspåret uteblivit.
Jag har gungat fram på mina 6min/km oavsätt om sträckan varit 4, 6 eller 8 km. Fruktansvärt motivationsdödande !!!!!!

Jag VET att det krävs intervallträning, eller någon annan form av tempohöjningar för att förbättra sig - men det är så fucking jobbigt - och trååååååkigt!

Men i dag kändes allt rätt!
Om det var för att jag för första gång i år kunde springa i 3/4 löparbyxor, eller för att jag fick fel hörlurar till telefonen, så jag endast hörde andrastämmor och komp - eller det faktum att jag vägrar vara långsammare än  herr U på 60+ med astma och pollenallergi, kan jag inte svara på.
Men faktum kvarstår att jag pressade mig ut ur min bekvämlighetsson och gjorde 6km på 34 1/2 minut.
Såååååååååååååååå nöjd!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig läsning Hege!! Wiiihooo, Härligt kämpat :)) Ibland har man svakor, så är det bara, helt normalt. Jag har med min nu, ingen motivation till något, allt är bara jobbigt & trist. men nu har jag bokat in mig på ngt pass i veckan iaf och hoppas på att energin infinner sig igen så som den var innan. På måndag är det ny vecka och nya tag :)) Ha en härlig helg. Kram

Rumpflugan sa...

Vad kul att det gick så bra! Mats höll ett kanonbra spinningpass idag.

Anonym sa...

Kanon Hege!
Kram
Agge