Sidor

tisdag 19 april 2011

Halv åtta hos mig v16

Jag har en sjukligt störning när det gälle vikning av handdukar och sänglinne....
Jag fixar inte oordning i linne-skåpet.
Jag fixar inte ens att handdukar, lakan och påslakan är vikta på "fel" vis ("Fel" = annorlunda än hur jag viker)

Och det är just linneskåpet detta inlägg skall handla om.  Linneskåpet i barnens badrum.
Det ser alltid ut som ett bombnedslag.
Självfallet skall de alltid ha tag på det som ligger längst ner - och självfallet drar de ut allt annat på köpet.
Och självfallet TRYCKER de in det de inte vill ha ( i bästa falll skall tilläggas, för ibland ligger det kvar på golvet)
För ett år sedan köpte vi handdukar i tre olika färger för att barnen skulle ha var sin uppsättning. Men för att de slippa ta de nya snygga handdukarna på skolgymnastiken lät jag några handdukar finnas kvar.

Tycker ni det ser ut som jag har lyckats uppfostra barnen???


Men nu är det verkligen slut på detta.
Nu finns det tre uppsättningar sänglinne i skåpet, samt barnens handukkar i egna färger. Resten är packeterad i en sopsäck på vinden.

Skönt.... En sak mindre att bli upprörd över :-)

Inga kommentarer: