Sidor

söndag 3 april 2011

Läser kommentarerna och blir bara trött...

Nån gång emellanåt fluktar jag genom Aftonbladet.se för att se vad som hänt i världen.
Det är en lättsam nättidning där skvaller blandas med traditionella nyheter.
Jag är medveten om att de skriver mycket skit. Jag är dessutom berädd att fångas av en rubrik som visar sig vara extremt missvisande när jag väl läst genom hela artiklen.
Men jag köper detta - det är helt ok för mig. Hade jag inte kunnat stå ut med det hade jag valt en annan tidning, för det finns säkert någon mer "seriös" nättidning därute i cyber.

Ett nöje jag har när jag läst en artikel - antingen en jag tycker är fasansfullt intetsägande - eller hyfsad vettig - är att läsa de kommentarer som läsare skickat in på artiklen.
Hälften av kommentarerna består utav folk som gnäller om hur dårligt skrivet artiklen är, hur dårlig faktakollad den är, hur ointressant den är osv.
Varför orkar man fortsätta läsa Aftonbladet om man tycker det är så kasst? - Man måste vara registrerad för att kommentera, så det verkarju faktiskt vara folk som kommer tillbaka till siten gång på gång.
Tucker ni det är så fruktansvärt dåligt så  sluta läsa - och framför allt sluta lägga er energi på att skriva kommentarer.
Tack för mig...

Inga kommentarer: