Sidor

måndag 4 april 2011

Mysko-sjuk kise

Min lille Curry har varit sjuk i dag.
När jag kom hem från jobb mötte han mig i trädgården och sprang med in.
Sen stack jag på träning, och när jag kom hem så var han helt konstig. Han hade ingen balans, ranglade som om han fått bedövning i skinkan och var helt matt, och så kräktes han jättemycket.

Ringde och konsulterade vetrinären, och kom överens om att avvakt lite innan jag kom in. (Utan försäkring åker man inte i onödan till vetrinären på kvällstid, det skall guderna veta!!!)
Efter några timmar då han vilat i sonens säng bar jag ner honom till matskålen. Då både åt och drack han - och gick därifrån som om inget hade hänt.
Har är fortfarande lite slö.... - - - hmmm... ändrar mig; han är fortfarande lite slöare än vanligt - och ser lite matt ut i ögonen, men jag känner mig lugn igen.

Inga kommentarer: