Sidor

lördag 2 april 2011

Lite träningslära...

Har grävt fram min gamla pulsklocka för att se om lite pulsbaserad träning kan få fart på min löpning. Googlade fram siffror på pulsintervaller och lite annat smått och gott.  Hittade styrkeövningar man kunne lägga in i joggingpasset.
Klädde mig i mina jogginkläder, joggingskor, pannband, puslband, klocka, svettarmband med plats till husnycklen, iPhone 4 i en special-löp-ficka kring överarmen, "app" för Spoitfy med special treningslista, "app" med Runkeeper för att GPS'a sträcka och ge mig led-tider under joggingpasset.

Och blev precis lika trött, och sprang precis lika långsamt som jag brukar.....

2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Men "skit" i allt det där. Huvudsaken är ju att du springer :O) Jag ska inte göra några lopp i år men tänkte springa Lidingöloppet tjej som bara är 1 mil. Ska du med? Du kan ju göra det i samband med leverantörsbesök :O)för då har du ju redan värmt upp med Tjejmilen....
Nej skitväder här idag
Kram

Almir sa...

Hej Hege! Vill bara informera dig om att vi har alla rätt på hästar igen :) Var du med denna gången? :) //Almir