Sidor

tisdag 12 april 2011

Halv åtta hos mig! Vecka 15

Då var det dags för pilotavsnittet....
Först ut blir den fruktansvärda utsikten jag har från vår crosstrainer. Är det konstigt att jag tycker det är tradigt att träna på den maskinen.  (ett förtydligande : det är bilden som är lite sned och ving - hyllorna är raka i verkligeheten.....)

Här kan man verkligen leka Finn Fem Fel :  Låt mig beskriva nerifrån och upp:
Först har vi en hemmabyggd tv-bänk. Bänken i sig är väl ok - men den tar onödigt mycket plats.
Sen har vi en tjock-tv som används som underhållning under träningspassen. Här kan vi verkligen snacka mycket plats.... Världens största klump för en skärm så liten att man knappt kan läsa text-tv.
Vad har vi uppe på tjock-tv'n då? Jo, där ligger minsann en jul-krans.... Bilden är tagit  i helgen - och jag har en jul-krans liggande på tv'n... Förstår ni hur laaaaaaaaata vi är i detta huset när vi inte har fått undan julpynten i April???

Kolla sedan in bokyllan!!!!!
Det är ett under att den sitter kvar.
Den är full-tjokad (Ja - full-tjokad är ett ord!!!! Det är mitt ord, inga larviga kommentarer tack, för då kan ni starta en egen blogg!) med alla möjliga böcker; Inbundna, pocket, fakta, romaner, serietidningar, skolböcker - you name it!
Jag tycker böcker är coolt - men ärligt talat som kommer ingen orka läsa en gammal Alister McClean pocket.....
Högst upp balanserar ett 3-D-pussel i form av en fotboll. Den skall så småningom pryda vårt tips-extra-studio som vi skall bygga när kidsen flyttat hemifrån. MEN VARFÖR STÅR DEN FULA SAKEN FRAMME NÄR DET ÄR 10 ÅR TILL VI HAR NÅGON TIPSEXTRASTUDIO?????

Sista felet - och egentligen det som gör att jag inte kommer till skott att göra något alls: Väggen!!!
Jag är så trött på den grönbetsade panelen.  Om vi skall göra snyggt där uppe vill jag även måla om - men suck! Orkar inte! Pallar inte ge mig i kast med några projekt som tar mera än en halvdag att genomföra.

Så därför blir det som det blir - jag fortsätter att stå på crosstrainern och reta mig på utsikten - men någon gång innan midsommar skall jag i alla fall flytta julkransen upp på vinden....

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart pilotavsnitt :) älskar serien redan. Men Hege seriöst, den där väggen skall målas och det går i ett svep. Ge mig lite tid sen kommer jag o bebben över. Du kan barnpassa o jag kan måla :)
Kram agge