Sidor

onsdag 19 maj 2010

Step up

Kommer ni ihåg när jag skrev om mitt första step-pass?
Jag beskrev lite hur man gjorde på step... typ uppochnerochutochinochhopp :o)

I dag har jag varit på mitt tredje step-pass, och där en ny instruktör.
Och hon börjar med att presentera sig, och sen säger hon typ såhär : "Ja, nu skall vi köra lite step... ni vet, upp och ner och höger och vänster och hopp och torka svetten och så tar vi allt om igen från början.... "
Hade svårt att hålla mig för skratt, för hon var så pigg och glad, och så beskrev hon det nästan identiskt med hur jag gjorde för några veckor sen. Om ni inte kommer ihåg det kolla HÄR


Hur gick passet då?
Jotack, rätt bra.
Börjar bli bättre på att följa koreografin nu - och det märkte jag i dag, för det blev OLIDLIGT jobbigt att ha bredan på mittensteget när man hängde med på det mästa vi skulle göra. Fnuck vad jag blev svettig o trött. Men nu är det skönt - nu känner jag mig nyttig :o)

Inga kommentarer: