Sidor

måndag 31 maj 2010

Snabb som ögat

Ni vet att man ibland använder uttrycket "snabb som ögat" ... Har tänkt på det.. det är ett himla bra utrryck - för ögat är verkligen snabbt.
Som en dag när jag cyklade hem från jobb och hade världens medvind. (dvs INTE i dag, för i dag hade jag motvind så det stod härligare till...) 
Men i alla fall... Jag kom i en rasande fart framåt. I motsatt riktning  (dvs mot mig) kom en kamikaze-fluga i lika hög fart.
Kamikaze-flugan och mitt öga låg i samma bana, och en kollision var oundviklig. Detta visste ju inte jag då - för flugor är rätt små varelser och inte så lätta att upptäcka i fart.
Om kamikazeflugan visste har jag ingen aning om, och lär inte få veta heller, men de små rackarna är ju uppfostrade och hjärntvättade att styra mot sitt mål no mather what, så troligen skrattade han rått och vred lite extra på gasen.
Innan min hjärna egentligen hann reagera så knep jag ihopa ögat i precis i samma ögonblick som det sa clash i vänstra ögonvrå.
Det gjorde ont som satan, och jag fortsatte knipa för jag kunne inte avgöra om jag hunnit stänga ögat i tid... Altså - potensiellt så kunde kamikaz'n träffat bulls-eye och gjort mig blind - eller träffat ögonlocket och gett mig lite kladdig ögonskugga.

Men som ni kanske förstått av inledningen på detta inlägget (bla-bla-bla - snabb som ögat bla-bla-bla) så missade den lille rackaren sitt mål, jag kunne torka bort klätet och cykla vidare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHHAA, jag sitter verkligen och skrattar till detta inlägget =)
Underbart humoristiskt hehehe!
Kram Agge

Anonym sa...

haha watch out!!