Sidor

söndag 16 maj 2010

Jakten på de perfekta skorna

Var på shoppingrund i går.
Var innom inte mindre än 5 affärer utan att hitta några skor jag ville ha.
Låter det som mig eller? NOT!
Ni som känner mig vet ju att jag inte precis är någon shopping-människa. Och att jag i 99 fall av 100 skiter i att handla om jag inte hittar det jag är ute efter i den första affären jag går in i.

Men nu var det jogginskor jag var ute efter - och då blir det liksom en annan grej.
Viktigare att de verkligen sitter perfekt, och framförallt mycket dyrare - hmmm, det är kanske där skon klämmer (fyndigt sagt va?)
Som sagt dyrare.... Skorna jag fastnade för kostade 1300kr. Är det klokt? Det är 1000kr mera än vad jag skulle få för mig att ge för ett par "vanliga" skor. Men när jag väl provat dessa så kändes alla andra skor stumma och vingliga.
Så jag gick hem igen med mina slitna Adidas - de får hålla ett tag till, tills jag bearbetat tanken på att betala denna hutlösa översumma för ett par jympadojor.

1 kommentar:

Anonym sa...

LÖPLABBET HEGE..........
//Agge