Sidor

onsdag 28 april 2010

Det bjuder jag på...

Nästa fas i mitt nya träningsfylda liv är att jag nu blivit medlem i Häljarps Hälsocenter.
Wooohooooo!

Första passet: Step

Hur tänkte jag?
Vad tänkte jag?

Tänkte jag?

Har jag glömt att min kropp lider av total brist på koordination?
Jag - som måste titta på mina händer för att kunna säga vilket håll som är höger eller vänster, anmäler mig till ett step-pass....

Vet ni vad man gör på ett step-pass?

Jo, man har en bräda som man "trampar upp och ner på ".
Så kan man enkelt utrrycka det.

Eller så kan man säg att det är en bräda där du "tar ett steg upp, höger ben åt sidan , vänster arm upp i luften, ner på andra sidan av brädan, hopp, vänster ben högt upp och längt bak, rulla med höfterna, hopp, upp på brädan med vänster fot, kicka, ner igen, å-ett, å-två, å-tre, å-fyr, upp på brädan, ner från brädan, klapp, böj i knäna, in med magen, glöm inte andas, och så gör vi om det en gång till"

Jag lovar - om någon filmat mig kunne de vunnit massor av pengar på Americas funniest homevideo...

1 kommentar:

Anonym sa...

jaaa det finns tillfällen som får en att börja undra haha