Sidor

fredag 30 april 2010

Denna kvällen blir bara bättre och bättre...

Vet inte om ni märkte ironi'n i rubriken?  Men den skulle i alla fall va ironisk.

Jaha... vad nu då tänker ni kanske. Eller så skiter ni i vilket.
Tycker ni det senare kan ni sluta att läsa här och nu, då skall jg inte tråka ut er.
Hänger ni fortfarande med så utgår jag från att ni bryr er - eller i alla fall är för nyfikna för att lämna texten.
Jag skulle kunna flumma på här rätt länge - bara för att se hur länge ni giter hänga med, men det orkar jag inte, så jag släpper bomben.

Deklaration.
Bläääää...

Inte för att det är jobbigt. Jag har en mycket enkel ekonomi som innebär "klicka på OK" och sen är jag klar.
Inte för att jag har någon jobbig restskatt - får faktiskt tillbaka en lagom trevlig summa som kan förgylla juni månad med.
Men den  lilla rutan där det står hur mycket jag har betalat i skatt föregående år. Just den lilla rutan får magsyran att brinna i halsen på mig, och har gjort min redan pestiga fredag ännu pestigare.

Men nu är jag klar för i år. Nu skall jag lägga papperna i en hög i garderoben och inte tänka på skatter före nästa års deklaration.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha jag har anat ditt hat mot skatt tidigare. Förstår att det är jobbigt för dig ikväll. Men ta ett glas vin till så kanske du glömmer det snart!! Kram
P.s jag ringer imorgon.
/Jennifer