Sidor

tisdag 7 oktober 2014

Tisdag på tomten

Tur att jag tränar på gymmet i Häljarp, för då har jag en ursäkt att besöka tomten varje gång jag tränar.
Och med tanke på att jag tränar mycket, så blir det många besök.
Hann med en snabb runda i dag oxå, innan dagens pass.

Vad har då hänt sen i går?
- Stenkistan till dagvattnet har grävts ner.
- Dränering på plats kring stora delar av plattan.
- Singel på plats på ungefär halva ytan.
- Någon form av skydd satt upp i hörnorna ( vad de är till för vete gudarna...)
Toppen av stenkistan sticker upp ur marken på södersidan av huset. 

Dräneringsrör
Just nu känner jag att jag inte har riktigt koll på läget. Vet inte vad som är nästa steg, vet inte om jag borde göra något.
Baserad på hur långt de har kommit gissar jag att någon form av finutsättning snart behövs - men när?  Jag blir lite lagom tokig av att inte veta.

Yta med singel och kantskydd

En liten del av huset har inte fått singel ännu. Grävskopan står förresten i vårt sovrum....


Inga kommentarer: