Sidor

lördag 11 oktober 2014

En veckas hårt arbete på Time Lapse

Under denna veckan har grunden till hus och garage förberetts. Allt grävande är gjort, och grävskopan har lämnat tomten.
Det som återstår innan gjutning är i stort sätt rörmokar-jobb - och rörmokaren har semester nästa vecka, så det kommer vara lungt på byggfronten ett tag.

Under veckan som gått har vi haft uppe en Time-lapse-kamera på bygget, för att försöka göra en liten film av arbetet.
Arbetarna har varit informerade om kameran - men innan jag kan lägga upp något på tomten måste jag försöka identifiera de som fångats på bild, så jag kan få ok att visa det på bloggen.


Vi har kollat på "filmen" och jag försöker mig på lite redigering i iMovie för att fixa till lite.

Positioneringen av kameran lyckades vi bra med, däremot har vi haft alldeles för lång tid mellan fotona. Vi tyckte att 5 minuter var lämpligt, med tanke på arbetet som utfördes. 
Det var i och för sig rätt - men för att inte filmen skulle rusa iväg och vara klar på 10 sekunder fick vi dra ner hastigheten - samt att "rörelserna" blev mycket ryckiga. 
Bara att dra lärdom, så när vi fortsätter filmandet av plattan drar vi ner intervallerna betydligt.



Inga kommentarer: