Sidor

onsdag 8 oktober 2014

Oroat mig i onödan

Altså... Vi kontroll-freaks har det inte alltid lätt.
Eller rättare sagt - vi gör det inte lätt gör oss själva.
I några dagar har jag oroat mig för att jag inte vetat om alla nödvändiga kontroller har beställts, eller gjorts - eller kommer göras i tid.

Ju längre grundarbetet har kommit, ju mera orolig har jag blivit för att inte kommunens slutgiltiga finutsättning har gjorts.
I dag när kantelementen och isoleringen börjat läggas blev jag på allvar rädd att vi skulle få en gjuten platta utan att kommunen hade godkänt placeringen.

Jag vet att jag är omgiven av erfarna byggare.
De har varit med många gånger förr. Så klart de har koll på läget!
Men jag tycker om att veta - och när jag inte vet så blir jag orolig.

Efter att ha snackat med KA, sedan försökt få tag på Grund-chefen, och slutligen fått tag på vår Huvud-entreprenör blev jag lugnat; Kommunen har varit på plats i dag och gjort finutsättningen. Allt under kontroll!
Kommun-gubbarna tyckte dock huset låg lite lågt. Men med tanke på att vi har fått bygglov på denna höjden - och de inte stoppade bygget får vi väl utgå från att det är ok?


Nu vet jag även vad "stödbrädorna" i hörnorna är till för. You know - de jag funderade över i går.
De placerades där för att kommunen skulle ha något att sätta sina finutsättnings-snören i :)

Som sagt, allt under kontroll.... Lutar mig tillbaka och tar ett litet andetag...och väntar in nästa kontroll-freaks-atack!


Inga kommentarer: