Sidor

onsdag 15 oktober 2014

Grunden del 1

Förra veckan var det full aktion med plattan till hus och garage.
Nästa steg är att rörläggaren skall dra klart rör (och säkerställa att de sticker upp på rätt ställe skulle jag tro...)
Armeringsnät skall på plats, och likaså slingorna till golv-värmen.
Hur detta skall gå till fattar jag inte riktigt, för golvvärmen skall ligga över armering - men armeringen skall "sväva" ca 5cm ovanför isoleringen så den hamnar mitt i den ca 10cm tjocka betongen.
Vad skall rörläggare gå på när han fäster golv-värmen kan man ju undra....???
Svaret på detta lär vi få nästa vecka, för då är det dax för detta moment.

Men - förra veckan var det grävande, uppfyllning, rördragning samt kantelement och isolering som stod på schemat.
Här är är resultatet av den time lapse film vi gjorde.
Detta är min debut som regissör, så have mercy on me...





1 kommentar:

Vi Snickrar Bo! Erika sa...

Hej, spännande med bygge. Äntligen igång kände vi med plattan. På vårt bygge la min sambo golvvärmen,fäste den på armeringen. När det är klart så sätter man plast tassar under för att höja armeringen. Lycka till med bygget /Erika