Sidor

onsdag 1 oktober 2014

Nattligt besök på tomten

Man skulle i alla fall kunna tro att det är mitt i natten - men faktum är att mörkret lägger sig redan innan 20.00 nu för tiden.
Men vi var nyfikna på hur mörkt det blir ute på landet... och ännu mera nyfiken på vad som stod parkerad på vår tomt (djungel-telefrafen ringde nämligen och meddelade att det hade hänt saker...)
Och visst - mitt i mörkret stod en JÄTTE-grävmaskin!

Kommunen har även varit och gjort "grov-utsättning" av hus och garage.
Det vill säga de har satt ut pinnar i alla hörnor, så gräv-killen vet var han skall gräva.


I morgon innan jobb skall jag träffa gräv-killen för lite "bygg-snack". Mats är iväg med jobb, så jag får ta band om businessen själv några dagar.
Jag kan väl nästan garantera att det blir ett besök på tomten även efter jobb i morgon... vill ju se hur mycket det hinns med på en dag :)




Inga kommentarer: