Sidor

torsdag 9 oktober 2014

Kontroll-freak del 2

Tillbaka till det här med kontrollbehov...
Redan i somras när vi hade börjat röjja på tomten, var jag i kontakt med vår entreprenör för att kolla om vi behövde ta ner något extra träd för att komma åt att sätta upp huset.
Fick bekräftelse på att det skulle räcka om det var tre meter fritt, men att han skulle ta sig en titt.
I går (ganska exakt tre månader efter att jag ställde frågan - och mindre än fyra veckor tills huset kommer) fick jag kontrabeskedet att vi nog behöver ta ner två träd....
Say WHAAAAT?

Det ena av träden står dessutom på allmänningen utanför tomtgränsen, så detta måste vi ha tillstånd att fälla.
För två veckor sedan hade vi kunna fälla träden hur som helst - nu står där en grund där trädet skulle behöva trilla - vilket innebär att vi måste utöva mycket större försiktighet när träden skall ner.

Gillar inte sådant klödd!
Om klödd uppstår för att man missat något är det sin sak - men här har jag varit förutseende och kollat upp i god tid, och så kanske det skiter sig i alla fall.

Bygga hus ÄR kul - men just nu känner jag mig lite som Grumpy Cat


Inga kommentarer: