Sidor

söndag 19 juni 2011

Två till magdas

Har varit med i två Magdas-utmaningar denna veckan:
Tisdagssissen såg ut såhär:
Det blev en LO på Sofie och hennes födelsedags-tåg. Gillar cirklar!!!
Här har jag testat en annan variant på vimplar (brukar göra dom trekantiga) och satt dit clownhuvuden som jag klippt ut ur ett mönstrad papper.
Har även testat en annan grej jag sätt många göra: klippa pappersremsor och använda i Dymo'n. Funkade bra. Fick dock chalka lite för att texten skulle framträda.


Nästa utmaning var fredagsliften. Har inte koll på hur lång tid jag satt med denna, men många timmar blev det!!!!
Vi skulle lifta denna fina LO'n av Lilla 07an. Hon har använt finspackel på LO'n och låtit pärlor torka fast.


Jag hade inget finspackel - så jag tästade att blande till lite gips i stället.... Fungerade I.N.T.E.
Torkade för snabbt, och blev bara en jädrans sörja. Så pappret åkte i bungen och jag testade mig fram med lite andra varianter uínnan jag fastnade för akrylfärg med minipärlor.
Tycker det ser ut som at man målat med läppstift - eller i alla fall var tanken att det skulle göra det....




1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt kreativt och trevligt!
Marie-Anne