Sidor

torsdag 9 juni 2011

Min scrapbooking del 1

Nyfiken på detta med scrapbooking, men rädd för att du inte skall få till det?

Jag kan trösta dig med att det inte finns några regler för hur något skall göras, eller hur något skall se ut.  Däremot finns det mågna tips som kan hjälpa till att få det man gör at se lite extra fint ut.

I det allra första Scrapalbumet jag gjorde (för ganska exakt 2 år sedan - ett semesteralbum från vår första Egyptenresa ) använde jag ett album med svarta sidor som jag köpt i Egypten flera år tidigare.
Sidorna klädde jag med lite mönstrade papper, rubriker och en liten text om vad fotona handlade om.  Jag har senare fått lära att den stilen jag scrappade i kallas "Clean and simpel" dvs inte mycket krims-krams.

Jag hade hittat några scrapbooking-sidor på nätet och bland annat fått tipset att använda fotomattor - ett enfärgad papper  som en ram bakom fotot - för att fotot skulle framträda bättre. Det var nog den enda form av "teknik" jag använde mig av, men det blev iget fel på det albumet i alla fall. Ett hur trevligt semesteralbum som helst.
Såhär såg några av sidorna ut:












Inga kommentarer: