Sidor

lördag 18 juni 2011

Blev nyfiken

Jag får ibland reklam på jobb, och det mesta går raka vägen i bingen – men i veckan var det något som fångade min uppmärksamhet.

I mitt postfack låg ett silvrigt bubbelplast-kuvert. Tre tankar svepte snabbt genom huvudet på mig;
1. Har jag beställt något som kommer i ett så litet paket – och varför sickas det i det konstiga emballaget?
2. Nej förresten, det är säkert bara reklam.
3. Se för guds skull till att få med dig kuvertet hem, för det kan du säkert få användning för när du scrappar.

Jag öppnade för att kontrollera att det verkligen var reklam (och för att få med mig kuvertet hem såklart……) och där låg två föremål:
En kartongbit med något som liknade ett jättestort tum avtryck, samt ett förstoringsglas. Inget mera – inget företagsnamn – inget!

Nyfiken som jag blev så tog jag förstoringsglaset och studerade fingeravtrycket (jag har sett tillräckligt många deckare till att förstå att detta förväntades av mig…) Och minsann…. Fingeravtrycks-linjerna bestod utav text – mestadels en massa 1:or och 0:or, men där mitt ibland dom ett litet meddelande från företaget, samt deras hemsida.

Så coolt! I’m impressed! Där har vi en marknadsförare som kan klappa sig själv på axeln!


1 kommentar:

Anonym sa...

Coolt!

314405