Sidor

onsdag 11 maj 2011

Mycket skolk-snack i media nu

Jag är nog troligtvis rätt gammaldags och fyrkantig när det gäller skolk.
Kan inte fatta vad folk protesterar emot? Varför skulle man INTE visa frånvaro i betygen?

Om jag som arbetsgivare skulle anställa en person skulle jag se det som minst lika viktigt hur de hanterar närvaro som deras betyg i olika ämnen.

Såg en interview med en Stockholms-brat, som tyckte sååååå synd om sig själv för att hans skolk nu skulle visas i betygen.
Va-fan.... sluta skolka då för attans, om det är så jävligt om världen får se på papper hur värdelös du är!!!

Jag är realist - jag fattar att alla kan inte få MVG i alla ämnen, så är det bara. Vissa människor har "läs-huvud", och andra inte - och hur mycket de än kämpar så får de inte mera än G.
Det tycker jag är helt ok - bara man försöker, och bara man gör så gått man kan så får man vara nöjd.

Men ALLA kan faktiskt se till att komma i tid till skolan, och vara där under den schemalagda tiden.  Det har inget med läshuvud att göra. Det har inte heller inget att göra med medfödda förutsättningar.

Det beror enbart på disciplin och respekt - varför skall inte dagens unga behöva bry sig om det? Varför skall de leva i en skyddad liten bubbla?
Nej, minsann, Wake up and smell the reality skulle jag vilja säga...

1 kommentar:

Fred Tihof sa...

jag håller med dig! Kul att du hittade till min sida förresten :-)
Kram
/jennifer