Sidor

tisdag 24 maj 2011

Att springa eller inte springa - that's the question....

Tanken var att jag skulle springa Blodomloppet i dag. En sista kraftansträngning innan jag går på en längre viloperiod för att forsöka få min vilopuls tillbaka ner där den hör hemma.

Men vädret var piss, och varken jag eller Mats var vidare sugna på att utsätta oss för ösregn. Istället beslöt vi oss för att städa - extremt välbehöveligt kan jag inflika....
Min träningslista på Spotify ljuder ur högtalarna, så nästan som en joggingrunda är det ju i alla fall ;-)

Jag har nu hamnat i ett läge där jag inte kan göra så mycket mera, för Mats har tagit kontrollen över dammsugaren. Visst - jag skulle kunna gå vidare upp till övervåningen och plocka och röja lite där - men någon måtta får det va, det får räcka med att städa undervåningen i  dag. Så jag har förpassat mig själv till köksbänken där jag hittade min dator.

Lite annan kuriosa..... medan jag gnuggade och putsade i badrummet konstaterade jag att detta är just den sortens rörelser jag inte kan göra för min arm.
Vad lä'r vi oss av detta?
1. Med tanke på att jag har haft problem med armen i över fyra månader så är det inte så ofta jag behöver gnugga porslin i badrummet.
2. Med tanke på att det inte verkar som att armen blir bättre så blir det länge tills nästa gång jag gnuggar....

Inga kommentarer: