Sidor

torsdag 20 januari 2011

What a day, del1

Trodde i går att jag hittat lösningen på en automatisk utskrift vi haft problem med på jobb en längre tid (altså en rapport som skall skrivas ut varje kväll, och ligga i skrivaren och vänta på användaren nästa dag)

Tji fick jag när jag i dag fick besked om att den inte hade skrivits ut denna gången heller.
Gick genom alla inställningare ytterligare en gång (för vilken gång i ordningen vet jag inte)  - fortfarande inget fel. Systemet sa att rapporten var utskriven - till och med den mottagande skrivaren sa att den var utskriven.
Som en sista desperata åtgärd innan jag begärde konsulthjälp kollade jag i soptunnan i skrivar-rummet.

Gissa vad jag hittade....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Systemet har altså hela tiden varit rätt - men någon intlegensbefriad varelse (eller en mycket onskefull varelse) har näst intill varje dag tagit rapporten ur skrivaren och kastat den....

Sicken start på dagen....och den skulle inte bli bättre....

Inga kommentarer: