Sidor

tisdag 18 januari 2011

"Fötterna på jorden" Del 1 - Pilotavsnittet....

Äntligen!!! Som ni har väntat, va!!!! ?
Nu är det dax för fösta avsnittet av min skoserie...

Äran att vara först ut  skulle gå till mina kängor. Like them alot!!! 

Men....  I nöjesvärlden måste nyheter fram på direkten medan man själv har monopol på informationen - och då ett annat par skor råkade ut för en förnedrande incident på måndag kändes det angeleget att rapportera om detta direkt.... Kängorna får komma en annan gång.

Altså - låt mig istället få presentera....
...
...
...



trumvirvel......


...
...
...

Tada
.
.
.

Mina jympadojor:


Trotjänare som används nästan dagligen.
Innhandlade på Lillywhites i London till 70% rabatt. (Jag gillar billigt, altså gillar jag Lillywhites :)

Som ni såg i Sneakpeaken för någon dag sedan är de rätt slitna, men de duger mycket väl som gå-till-jobbet-i-jeans-skor.

Ni undrar kanske varför fotot endast visar vänsterskon...?
Det kan jag berätta för er - det är där den förnedrande incidenten kommer in i bilden:

På väg hem från jobb i går gick jag genom vår trädgård. Där har under en läng tid legat massor av snö. En del annat har oxå legat i snön....
Det sägs ju att det som göms i snö kommer fram i tö - och just det som kom fram i tö i vår trädgård lyckades jag trampa rakt i.



Högern står därmed nu ute på altanen och väntar på mitt beslut om jag skall sanera den, eller förpassa både högern och vänster till skornas heliga jaktmarker...



Ni kan vara så säkra på att beslutet kommer redovisas i ett senare avsnitt av "Fötterna på jorden"

1 kommentar:

Anonym sa...

ohhh spännande avslut, precis så det ska vara :)
Jag hoppas att högerskon hittar sin väänstersko efter tvätt och att föreningen av de båda görs i hallen hemma hos Family Jönsson (er då o inte mig hehehehe)... För de är för bra och i bra skick att slängas!
Bara att skölja :)
Ser sååå fram emot nästa tisdag kl 20:00
Kram
Agge