Sidor

torsdag 20 januari 2011

What a day, del 3

Som rubriken antyder bör ni läsa del 1 och 2 oxå för att verkligen förstå vilken dag jag har haft....

Efter en pissig dag på jobb hade jag planerat att göra löparpremiär för i år.  (Var tvungen att skippa cirkelträningen på gymmet, för jag har fått en inflamation eller något i axlen, så jag forsöker vila den lite)
Men oturen fortsatte hånflina åt mig, och när jag väl satt i bilen - en timmer senare än jag hade tänkt sluta - upptäckte jag att jag glömt mobilen på kontoret.  Självfallet skulle jag överleva utan, men jag valde i alla fall gå tillbaka för att hämta den. Trodde jag ja....
Våra kort fungerar inte längre för att komma in igen efter klockan 17, så jag fick åka hem utan mobil.

Kommer hem, och medan jag tar av mig ytterkläderna berättar jag för Mats om allt som gått snett - inkluseive mobilen -  upptäcker jag att jag hade den i bröstfickan. ÄNTLIGEN LITE FLYT!!!!!!!!

Tills 15 minuter senare då telefonen ringer; 
Det är min rumskompis i andra ändan ; "Hej, jag har varit i källaren och tränat, och hade inte tagit med mig nycklarna, så nu är de inlåsta på vårt kontor tilsammans med mina planbok och allt annat"
Jag trodde han hade åkt hem när jag stack från jobb, och låste därmed dörren. Så det var såklart inte så mycket annat att göra än att sätta sig i bilen och åka in för att låsa upp för honom (kunne inte precis lämna stackarn där över natten...
Nuvisste jag ju att mitt kort inte skulle ta mig genom ytterdörren, så jag bad honom möta mig i dörren.

Nu börjar detta låta som en dårlig film - men tro det eller ej, när jag parkerar utanför jobb ser jag han gå ut genom dörren, och i slow motion - samtidigt som jag ropar "låt inte dörre stängas" ser jag dörren stängas bakom honom...

suck.....
Vi forsökte, utan att lyckas, nå en kollega vi visste var kvar, och medan vi stod där kom vår vd till vår räddning. Så nu har han (vd'n altså), förutom att han springer snabbare än mig, ytterligare en sak att reta mig för....

Håller ni med mig om att min dag inte har varit vidare lyckosam?

Inga kommentarer: