Sidor

lördag 22 januari 2011

Besvikelse i brevlådan

Skickade in ett gäng foto för framkallning i början av veckan.  Brukar alltid använda "Fuji direkt". De är snabba som satan, bra resultat deras beställningssida är lättanvänd och flexibel.
Och framför allt så har jag på två år fortfarande inte betalat något för framkallning av vanliga foto... Lyckas nämligen alltid googla fram gratiserbjudanden av varianten "100 foto gratis, betala bara för porto"
Och det passar ju mig fantastisk bra - Gratis är bäst....

Denna gången lyckadeds jag inte hitta något erbjudande hos Fuji Direct, så jag bestämde mig för att prova PhotoBox istället.

Problem 1: Fruktansvärd jobbig beställningssida, jag fick mecka en massa med förmaten på fotorna för att inte mina foton skulle kapas på fel ställen.
Problem 2: Jag beställde 96 vanliga foto som var gratis +39kr i porto. Helt OK :o) Men mina förstorningar (som jag självfallet fick betala för) fick jag betala ytteligare et porto på 29kr - trots att jag beställde allt på samma gång. BUUUUUUUU!!!!!!
Problem 3: Fick betala vid beställning - jag gillar att få mina saker och se att allt är ok innan jag betalar.
Problem 4: Behandlingen var förvisso snabb - men framkallningen gjörs tydligen i Frankrike, så posten tog flera dagar.

Alla problem häröver kan jag leva med. Men vad osm väntade mig i paketet när jag kom hem från jobb i går vår inget problem - det var en fullständig KATASTROF!

Hälften av fotona var så överexponerade at det inte ens med god vilja skulle kunna kallas ok.
Till exempel detta fina kortet på Isabel - (fotot är taget av en riktig fotograf, men jag har klippt och gjort om det till svartvitt - hoppas jag inte bryter mot några copywright-lagar med att visa det här)

Såhär har var det i alla fall jag ville att det skulle bli - och så som det ser ut i min dator:



Och ungefär såhär såg det ut på utskriften jag fick hem.:


Snacka om besvikelse! Jag tappade allt scrap-sug i går, och har inte fått tillbaka det ännu.  Skall bli intressant att se vad de svarar på mitt klago-mail....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm... inte bra! Jag har ungefär samma erfarenhet, så du får gärna berätta vad de svarar! Min favorit är Crimson, lite dyrare, men väldigt bra. Och snabba. Sist tog det 2 timmar från orderbekräftelsen till nästa mail med "Din order är avsänd"... Otroligt!
Och jag håller med dig om Twilight-filmerna...! ;-)
Kram!