Sidor

söndag 2 januari 2011

I går... fortsättning

 
Såhär avslutades mitt förra inlägg - det var  går förmiddag:
Mår toppen i dag, skall strax börja tillaga nyttårsdagsmiddag bestående av dans fläskstek. Vattnas i munnen bara jag tänker på det. Hoppas det blir lika gott som det ser ut i recepten...


Vid 13-tiden började jag med maten. Vrålhungrig! Längtade till stek, potatis, brysselkål och morrötter. Muuums!
När det var dags att skära upp fläsksteken och sätta sig till bordet kände jag ett lätt illamående och började svettas.
Petade bara i maten och drack tre glas vatten. Sen la jag mig på soffan och somnade medan vi hade svärföräldrarna på besök.
Och sen började jag kräkas. Massor! Och så fort jag forsöka dricka något så kom det ut igen.

Det var inte mycket till mig i går. Ingen bra start på 2011. Och fortfarande har jag inte smakat fläsksteken....

Inga kommentarer: