Sidor

onsdag 23 december 2009

WHAT was I thinking??

Ibland kan man i efterhand sitta och fundera över varför man gjort olika val i livet.

Stora frågor som yrkesval... Varför blev jag logistiker? Ett jobb där man aldrig riktigt kan snappna av, och yrar runt som om man hade en blåslampa fastmonterad i arslet. När jag i stället kunnat blivit t.ex konstnär, och bara arbetat när jag kände kreativiteten flöda.

Eller man kan undra över små val.... Varför valde jag att ha ärtsoppa till middag i dag, när jag visste att vi skulle gå på bio sen.

Oftast är det nog de små sakerna man funderar och grämer sig över i efterhand (Om jag stängt blixtlåset på jackan så hade jag inte tappat nycklarna! Varför använde jag inte högre solfaktor? Var för tog jag de tre sista groggarna?)

I dag gjorde jag en sådan liten dum sak, som jag nu i efterhand forstår var dåligt genomtänkt... Jag, Hege, åkte i dag - på lilla julafton - frivilligt till Väla köpcentrum.
Jag förtydligar - jag var inte under pistolhot, mina barn var inte i fara, och det var ingen rea på scrapbooking-saker.
Och alikaväl satte jag mig i bilen och körde dit.

Mindre smart....

1 kommentar:

charlotte sa...

sent ska syndaren vakna..