Sidor

fredag 18 december 2009

Holy FUCK!!! (Nej, inget snusktigt, och inte vidare heligt heller....)

Rullar framåt på vägen i ett lungt och sansad tempo. Snö och is överallt, och trots dubbdäck är det rätt obehagligt ute på vägen.
Börjar närma mig korsningen där jag har stopp-plikt.
Flyttar foten till högerpedalen för att minska farten.
Inget händer...
Trampar lite hårdare - inget händer!
Paniksignaler sänds till hjärnan - är det fel pedal?
Vilken pedal är broms? Vilken är koppling? Shit!!!!
Det är bromsen jag trampar på, men bilen rullar framåt i samma fart som tidigare. och korsningen kommer allt närmre.
Vad var det nu jag lärde i körskolan?
Hur skulle man bete sig om man räkade ut för isbana?
Guud - det är 20+ år sedan jag gjorde halk-körnings-kursen! Men just det ...pumpa på bromsen var det väl? Pumpa, pumpa, pumpa. Inte ett piss händer.
Shit-shit-shit-shit.
Panikbromsa då??? Jag har panik, så då måste det väl vara tillåtet med en aldrig så liten panikbroms?
Nehejnej, fungerar inte det heller i dag - fortsätter rakt fram
JÄVLAPISSSSS!!!! FAANFAANFAANHELVETE vill inte krocka!!!!!

Okej, scanna möjligheterna...
1. Glida vidare ut i korsningen tills jag får fäste, och sedan svänga vänster dit jag från början planerade svänga? Näääää.... ingen bra ide'... Jag hinner nog över första körfältet innan bilen från vänster hinner fram, men risken finns att han som kommer från höger brakar rakt in i mig...
2. Toksvänga höger och hoppas på att få fäste i tid för att åtmistone komma fri från bilarna. Dock kommer jg ju se ut som en idiot... Alla kommer ju se att det är en undanmanöver....
1-2-1-2 väljer 2:an, kasar lite till, rumpan svänger och till slut står jag stilla. Puh!

1 kommentar:

Åse sa...

Låter jobbigt. Skönt att slippa det bekymret. Vårt bekymmer är vilken strand vi ska välja.....