Sidor

onsdag 9 december 2009

Det snurrar på nu!

Ni vet när man skall tömma en flaska på innehåll, och så snurrar man på flaskan så att centrifugalkraften hjälper till att tömma flaskan snabbare... typ så känner jag mig just nu...
Missforstå mig rätt; jag är inte yr eller nåt - men det är bara det att tiden springer ifrån mig. Jag har ju precis hunnit julpynta, och skulle ha så mysigt i december - Men december är min själ och dar den snbbaste månaden jag känner till - den tar slut direkt om man inte håller igen lite.
Förutom att julpynta så har jag inte gjort så många förberedelser. Inte att jag egentligen behöver, men jag tycker det bidrar till julstämningen att baka lite och så.
Här är en liten lista på några saker jag skall forsöka hinna med i helgen:
  • Göra apelsinglögg
  • Baka chocklad cookies
  • Baka lussekatter och krumkaker
  • Handla de sista julklapparna
  • Handla och klä julgranen

Vi får se vad det blir av det hela... på fredagkväll skall jag ut med jobb, och på lördag skall vi ha glögg-provar-kväll hemma, så såvärst mycket tid har jag inte över. Rapport följer!

Inga kommentarer: