Sidor

söndag 20 december 2009

Vänta lite.... Vilket problem vill de belysa?

Blev lite smått irriterad över denna artiklen i Aftonbladet.
Med jätterubriker slår de upp "Hepatit C ökar bland unga"
Jovisst, det är ju ett problem, det är inte bra.... men varför ökar det?
Läser vidare i artiklen - längre ner i texten:
"Det som sker är helt nytt och alarmerande. Unga människor, delvis gymnasieelever, samlas utan föräldrarnas vetskap och sprutar i sig narkotika"
DÄR har vi problemet! Men så skriv det i rubriken då för helvete. Det är ju det som är pudlens kärna - Drogmissbruk.
Det måste väl för fasiken vara allvarligare att ungdomar överhuvudtaget använder narkotika (även om jag inte tycker det kan rubriseras som "helt nytt"). Följderna av narkotikamissbruket - om det måtta vara HIV, Hepatit C eller rent av döden - ja, det kan väl vem som helst räkna ut, det är ju inte precis nya rön. Det ingår liksom i paketet om man säger så.
Altså: Som jag ser det så är inte problemet att Hepatit C ökar bland unga - utan att unga använder narkotika...

Ja, det var mitt ställningstagande i dag. Nu skall jag fira julafton med min familj :o))

Inga kommentarer: