Sidor

onsdag 2 december 2009

Surdegar

Känner ni till dom?
Inte den varianten man använder att baka med, utan den hopplösa, tråkiga, jobbiga, omöjliga eller sega uppgiften man altid drar sig från att ta tag i.
Det kan var mailet som ligger längst ner i "Inkorgen" som är för viktigt att raderas, men inte tillräckligt viktigt till att prioriteras.
Eller det kan vara de där golvlisterna som aldrig sattes upp (men ligger o-målade i garaget), för att man bara skulle ta en liten paus när tapeten äntligen kommit på plats.

Jag har många - både hemma och på jobb. Vissa tänker jag bara på emellanåt medan andra tynger mig konstant.
En av de sistnämda har jag tagit itu med nu. Har jobbat över några timmar varje kväll denna veckan för att tugga mig genom en uppgift jag har skjutit på i flera månader, och nu är jag klar.

SÅ J..v...A SKÖNT !!!

Jag känner mig mist 15 kg lättare, och det trots det faktum att jag åt kebab till lunch och inte har tränat alls denna veckan ;o)

Inga kommentarer: