Sidor

söndag 13 december 2009

Natten går tunga fjät, julgran och ett 20-års jubileum

Chattade med en norsk kompis på FB i morse, och hon hade gått upp tidigt för att titta på Lucia-firande på svensk tv.
Ojdå... är det verkligen någon som tittar på det på morgonen?
Själv sov jag länge, satte mig i soffan med godis-resterna från i går.. men inte en tanke på att det var Lucia.
Hade jag varit förberedd så skulle jag självfallet klätt mig i vitt raff-sätt, ljus i håret och sen sjungit för min älskade.
Men nu är han oxå vaken, så då får det va till nästa år...

Övrigt står i dag på progrmmet Julgrans-köp. Kuul! Nu börjar det bli jul på riktig.

Och sen då? Jo - just denna helgen -Lucia-helgen, för 20 år sedan, fyllde jag min röda Fiesta till bristningsgränsen och styrde kosan från Norge till Sverige.
Skulle bo där ett par år var det tänkt....

1 kommentar:

charlotte sa...

för första gången på många år missade jag faktiskt det. är så mysigt att dricka lite glögg, äta pepparkakor o saffransbullar. en tradition