Sidor

onsdag 15 april 2015

Första tavlorna på plats

Att få upp tavlor och annat på väggarna har alltid varit svårt tycker jag. Även som nyinflyttad i "icke-nya" hem så har jag klurat länge innan jag börjat hänga upp saker på väggarna.
Förutom att ta beslut om vad som skall upp, och vad som skall stanna kvar i lådan (och vad man skall köpa nytt!) så har jag svårt att se framför mig hur helhetsintrycket kommer bli när allt är klart.  Én tavla på en vägg är väl sin sak - men hur blir det när något annat kanske kommer upp på samma vägg? skulle tavlan ha hängt annorlunda då?

Nåja, nu har jag kastat mig ut i osäkerheten och fått upp lite saker på väggarna. Det är ju alltid en början.

Först ut är mina nyinköpta konst-tryck. Känns lite tomt nedtill på väggen, men vet inte helt hur jag skall lösa det utan att sätta något på golvet.


TRX'en har oxå hittat sin plats. För er som undrar så är det altås inte en konst-installation, utan mitt favorit träningsredskap (förutom spinningcyklen förstås!)

Men - allvarligt - när det gäller placeringen av tavlorna - kom gärna med kommentarer.  Det är en plankvägg och mycket tunna spik, så har ni något bra förslag på ändringar så säg till, för det blir inga fula märken av att ändra om!

På lite mer nära håll på bilden nedan - älskar stilen på tavlorna av Annelie Palmqvist


Disney-tavlorna hade jag helt glömt bort att vi hade. De var inte uppe i gamla huset den senaste tiden vi bodde där, så de kan nästan klassas som nya de oxå :)
Har i alla fall fått plats i ena badrummet. Ett rum som endast saknar en handukshållare innan det kan klassas som klart.


Och slutligen i vårt sovrum har jag satt upp ett par tavle-lister. Här är det ju klart mycket lättare att "möblera om" bland tavlorna, men till att börja med har jag satt dit ett gäng svart-vit foton.

Observera vår ursnygga taklampa med sin mycket dekorativa sladd ;-)
Jag är högspekulant på en kristallkrona här inne.  Endast lite osäker på om den kanske kommer hänga lite lågt?

Inga kommentarer: