Sidor

söndag 12 april 2015

En hel helg utan Ikea....

Känns nästan fel... En hel helg har gått och jag har inte satt min fot på vare sig Ikea eller något byggvarohus denna helgen. Jo, förresten, Biltema har jag ju varit på - men det räknas nästan inte....

Dagen i dag har varit mycket produktiv.
Bland annat har vi hämtat tre lass med sten - typ 2000kg. Minst.
Dessa skall vi ha längst in mot husväggen.
Vi har även planterat min a Clematis som jag hade i kruka i lägenheten. Inte fått vattnat dom ännu dock... Får ta tag i det i morgon.
Sen har vi haft besök samt sorterat genom massa papper. Snart dax att deklarera, så innan dess måste jag få koll på alla papper - vi har ju försäljningen av gamla huset att deklarera för...


Dagens stora positiva grej var dock att vi blev av med det gigantiska rotklumparna vi haft liggande på tomtgränsen. Trodde aldrig vi skulle klara av det utan en traktor, men där hade jag fel.
Med gemensamma krafter och ett tippbart släg fick jag, Mats och Robin upp besten på släpet.
Lycka :)

Här har vi dumpat grejerna på tippen. Svårt att få någon riktig bra uppfattning om storleken


Här ligger de framför huset - Inget optimalt foto detta heller, men jämför med postlådorna så får ni en uppfattning. 


Inga kommentarer: