Sidor

söndag 21 augusti 2011

Historien upprepar sig... nästan....

När jag var 19 och bodde med min pappa i Norge, kom jag hem en kväll och meddelade att jag skulle flytta till Karlskrona.
En vecka senare fick jag dementera... det var visst Landskrona jag skulle flytta till... hade inte så himla stor koll på läget, ville bara komma bort ett tag.

I morgon flyttar min lille plutt ( ni vet den 180-nånting-långa 19-åringen) till - ja just det - Karlskrona!!!

Och likheterna slutar väl med att åldern när vi flyttade hemifrån var densamma  - och at Karlskrona på något vis var inblandad i båda fallen.
För medans 19-åriga Hege flyttade för att det lät som en rolig grej att göra i brist på annat, så flyttar 19-åriga Alex för att läsa vidare till civilingeniör.

Aningen stolt måste jag säga att jag är.
Och mycket nöjd med mina nyförvärvade vuxenpoäng.
För visst får man ett gäng sådana när första barnet flyttar till egen lägenhet?

1 kommentar:

Marie-Anne sa...

Massor med vuxenpoäng till dig Hege. Grattis och lycka till till duktiga Alex!