Sidor

fredag 27 augusti 2010

Min egen värsta fiende

Mössens finende nummer ett är katter och rovfåglar.
Antilopernas fiende är lejonen.
Människor har inga naturliga fineder - om man inte räknar att vi faktiskt slaktar varandra rätt så hänsynslöst runt omkring oss.
Men jag - jag är min egen värsta fiende!!!
Varför gjör jag såhär mit mig själv? Jag skulle aldrig tvinga någon annan...

Snackar om dagens Zumba....

Jag är stel som en linjal, smidig som ett kylskåp och har rytm som ett paket okokt spagetti.
Jag kan inte - hur mycket jag än vill - koordinera arm och benrörelser, såvida de inte är syncade åt samma håll och i samma takt.
När jag så kvinnligt och sensuellt jag förmår forsöker vicka på rumpan, rulla med höfterna och skaka på brösten ser jag messt ut som en förvirrad giraff - eller kanske en älg - med skavsår och kramp i högervaden - och en smula spasmer och ticks.

Och med ovanstående fasit i hand skulle man tycka att jag skulle lägga ner min danskarriär och ägna mig åt saker som spinning och jogging. Det vore det ända förnuftiga....

Meeeeeeeeen!!!! Inte Hege inte.
Hege är inte förnuftig.
Hege vägrar acceptera att hon hela sitt 40 åriga liv levt med brits på rytm - Hon kan inte dansa helt enkelt. (Märker ni hur hon nu skriver om sig själv i 3:e person... det är ett tecken på otrygghet och psykiskt obalans)

Som sagt - inte förnuftig!
VÄGRAR ACCEPTERA!!!!!


Går på Zumba igen på onsdag.....

1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Rätt inställning Hege. Ge inte upp! Vilket otroligt roligt inlägg. Kan faktiskt se dig framför mig ......
Kram