Sidor

torsdag 19 augusti 2010

Exprimenterar i köket

Jobbar på att tömma frysen.
Ni vet hur det alltid blir liggande kvar några påsar av ditt och några paket av datt, och man tycker att man inte har någon mat hemma alls, men när man väl börjar inventera så finns det hur mycket som helst.
Så i går fixade jag till en middag på enbart saker vi hade hemma. Det blev torsk + sparris från frysen, potatis från kylen och hollandais-sås från skafferiet.
Jo, forresten, hade köpt lite salladsgrejs, det glömde jag.... så en grönsallad blev det oxå.

Dessutom hittade jag några kanelbullar och ett par bitar chockladkaka. Tog min uppgift på stort allvar och såg till att dessa inte längre tar upp plats i frysen. Med tanke på att man inte får slänga mat så var jag ju så illa tvungen att käka upp det. Min kaffegäst bantade, så hon var inte till så mycket hjälp, men Mats gav mig en hjälpande hand senare på kvällen....

Och i dag puttrar något märkligt expriment i ugnen. Det skall bli någon sorts pastagratäng med köttfärs, spenat och vitlök. Hmmmm kan ju bli spännande...

1 kommentar:

Åse sa...

Hrm, skyll på mig bara. Men tack för kaffet och pratstunden :)